SUPERTRÆNING

SUPERTRÆNING er en meget effektiv træningsform for alle, som ønsker at styrke kroppens muskulatur, opbygge kondition og arbejde med koordinationen.

Træningen foregår udendørs i sommerhalvåret og indendørs i vinterhalvåret.

Naturen, lokalområdet, ens egen vægt, tilgængelige redskaber osv. bruges i træningen – det er egentlig kun fantasien, som sætter grænsen for, hvad der kan bruges. Ligeledes er øvelserne nemme at gennemføre. Træningen kræver normalt ikke et længere forløb, hvor teknik og koordination først skal læres, men man kan komme hurtigt i gang og får et udbytte allerede fra første gangs træning.

Konceptet er simpelt - Forskellige konditions- og styrkeøvelser udføres med høj intensitet i relativ kort tid af gangen. Træningen gennemføres typisk på mindre end 1 time inklusiv opvarmning og udstrækning.

Træning for hele kroppen

Muskler, led, sener og konditionen trænes på en gang. Det er en træningsform, som er kraftig inspireret af Crossfit, Training for Warriors, DGI ACT og cirkeltræning. Alt sammen kombineret på en ny og spændende måde.

Stærk og veltrænet krop

Hele ideen er at skabe en stærk og veltrænet krop. Målet er ikke at få kroppen og musklerne til at se store ud, men at opnå en forbedret styrke som kan anvendes i forbindelse med andre sportsgrene og i ens daglige arbejde.

Faktisk kan træningsformen indpasses som fysisk træning i en hvilken som helst sportsgren.

SUPERTRÆNING er derfor et rigtigt godt supplement til fx håndbold, fodbold, løb, badminton, svømning, triatlon, gymnastik osv.

Hvornår, Hvor og Hvem

I vinterhalvåret (oktober-marts) træner vi indendørs i hal 3 i Billund Idrætscenter hver torsdag kl. 18.15.

I sommerhalvåret (april-maj og august-september) foregår træningen udendørs bag hal 3 hver torsdag kl. 18.15.

Har du brug for mere information, er du meget velkommen til at kontakte en af instruktørerne.

Kontingent

Er du medlem af BI Løbeklubben er SUPERTRÆNINGEN en del af dit kontingent. Se iøvrigt mulighederne under menupunktet Kontingent.