Nye løbere

Begynderholdet

Vi starter et nyt begynderhold op tirsdag den 20. februar 2018 kl. 18:30. Første aften (20/2) er et informationsmøde i Billund Idrætscenter. 

Begynderholdet er for passive og nye medlemmer, der gerne vil i gang med at løbe, men som ikke har løbet før eller skal i gang igen efter en længere tids pause.

Vi tilbyder med jævne mellemrum et 12 ugers kom i gang program, hvor vi starter helt fra bunden og langsomt, men sikkert, bygger formen op til at kunne gennemføre et motionsløb på omkring 4-5 km.

Er du interesseret i at starte på et af vores begynderhold, kan du tage fat i en af os fra Aktivitetsudvalget eller holde øje med hjemmesiden.

Introduktion til begynder-programmet

Løbeprogrammet præsenteret herunder er beregnet til dig som ny løber, eller hvis du ikke har løbet i (meget) lang tid. Det er ligeledes et rigtigt godt sted at starte, hvis du har været skadet i en længere periode og skal i gang igen.

Før du kaster dig ud i at løbe, du altid sikre følgende:

  • Du ikke er syg, er skadet eller på anden måde ikke i fysisk form til at starte op. Hvis du er i tvivl, så tal med din læge.
  • Du har et par fornuftige sko at løbe i. Bemærk, der hersker nogen steder ligefrem religion omkring af valg sko. Spørg i en seriøs løbe-sportsforretning eller kontakt en fra Aktivitetsudvalget.
  • Afsæt (mindst) 1 time 3 dage om ugen.

Har du styr på ovenstående, er du godt på vej til at få nogle rigtige gode oplevelser.

12 ugers begynder-program

12 ugers løbeprogrammet henvender sig til løbere, som skal i gang for første gang, eller som har "ligget stille" i meget lang tid. Det er ligeledes det program, vi bruger på vores begynderhold i løbeklubben.

Programmet lavet ud fra devisen: Små fremskridt. Det er bl.a. gjort for at undgå overbelastningsskader, men også for at sikre at når målet er nået efter 12 uger, så kan du løbe i 30 min. uden at kroppen går i baglås efterfølgende.

Du kan hente programmet her.